Reklama dźwignią handlu… w dzisiejszym świecie musimy być tego szczególnie świadomym. Reklama otacza nas niemal wszędzie i często tylko pozornie nie zwracamy na nią uwagi. Nasz umysł zapamiętuje jednak komunikat, który wysyłała reklama. W ten sposób, gdy stajemy przed półką z produktami spożywczymi, wybieramy te, które dobrze się nam kojarzą lub w ogóle kojarzą z reklam.
Chwyty reklamowe
Reklama obecnie dociera nie tylko do telewizji czy radia, ale stosuje wiele innych metod. Miasto przepełnione jest bilbordami, które rzucają się w oczy. Gdy kierowca stoi na światłach lub w korku, rozgląda się i czyta hasła – który sklep oferuje obniżkę cen albo co opłaca się kupić w danym hipermarkecie. To naturalny odruch. Reklama dzisiaj pobudza ciekawość – każdy z pewnością pamięta te serie plakatów, które rozpoczynała zagadka – odbiorca był na tyle zaintrygowany, iż czekał na kolejny bilbord, który miał wyjaśnić czego to właściwie reklama. Produkt czy usługa, który wyłaniał się po jakimś czasie był z pewnością zapamiętany.
Reklama niekonwencjonalna, ale skuteczna
Na inny sposób na to by reklama zaciekawiła znudzonych widzów, wpadła firma Plus, która zaczęła emitować absurdalne reklamy, w których mini-scenki odgrywali aktorzy kabaretowi. Odbiorcę udało się rozśmieszyć i zainteresować do tego stopnia, iż podobną metodą zaczęli stosować i inni. Reklama nie powinna dzisiaj bowiem być nudna i przewidywalna. Często w dosłowny sposób ingeruje w przestrzeń miejską – hasła reklamowe widoczne są na chodnikach, murach czy nawet na niebie (reklama firmy produkującej prezerwatywy polegała na stworzeniu napisu na niebie i zrzuceniu „próbek” na nadmorską plażę).