Słowo – komunikacja opiera się na porozumieniu, jednakże słowo jest także przyczyną błędów, nieporozumień i manipulowań. Pojawiają się one dosyć często w reklamach w celu zwrócenia uwagi widza.
Według Jerzego Bralczyka w artykule „Pasta kiwi but ożywi” w reklamach najważniejsze jest kojarzenie się słów z czymś nowym (konotacje), oryginalnym i nie znanym dotąd. Analizując treść hasła reklamowego „Pasta kiwi but ożywi” najmocniejszy wydźwięk pozytywny maja słowa: kiwi, ożywi – nie tylko dlatego, że się rymują i brzmią poprawnie w zdaniu, ale także kiwi jako ptak nie był dość znany w przedwojennej Polsce, dlatego kojarzy się on egzotycznie. Natomiast „ożywi” znaczy, że odnowi się, wróci do pierwotnego stanu, co brzmi niezwykle i interesująco, gdyż nie jesteśmy do końca przekonani co i w jaki sposób zostanie odnowione, co pobudza naszą wyobraźnię.
Kiedy my – konsumenci wędrujemy do sklepów to znajdujemy się w hipnozie. Obrazy, dźwięki, tablice reklamujące – wszystko przyciąga nas angażując wszystkie zmysły, aby wzbudzić w nas chęć zakupów. Dodatkowo bardzo często zostaje użyty trik marketingowy – ustawianie danych towarów w różnych miejscach, aby znalazły się w zasięgu naszego wzroku. Odnośnie słowa to pojawiają się duże tabliczki z bardzo dobrze widocznymi napisami, które nie pozwalają nam oderwać wzroku.
W reklamie sieci sklepów Media Expert pojawia się wypowiedź „Media Expert włączamy niskie ceny!”. O skuteczności tej reklamy najważniejszymi czynnikami są: znana postać wypowiadająca się, oryginalna kompozycja słów, muzyka pojawająca się w tle oraz napisy. Połącznie wszystkich elementów jest idealna i powoduje odruch człowieka, który nakazuje mu zakupić dany produkt – bez znaczenia stają się cena i użyteczność. Zdanie „włączamy niskie ceny” podobnie jak wcześniej zacytowane zdanie ma w sobie układ wyrazów, który ma wypromować nasze produkty. Sklep ze sprzętem elektronicznym, który „włącza” niskie ceny jest niecodziennym zjawiskiem i przyciąga uwagę. Odbiorca natomiast analizuje zdanie i wie, że włączone niskie ceny na pewno są warte do przeglądu.
Podsumowując to w świetle przedstawionych argumentów słowo odgrywa jedną z największych ról decydujących o zachęceniu konsumentów, jednakże nie stanowi najważniejszej roli, dlatego potrzebna jest większe nagromadzenie czynników reklamujących.